Followers

February 5, 2011

Sebelum Raya Cine..

Assalammualaikum...

/hihi malas tul ari ni...dah la sume org cuti, kite plak kene keje,confirm la pegi keje lambat ari ni...bos pon takde...muke sememeh masuk opis, rasa nak menyanyi lagu Francisca Peter "kerna terpaksa......" Ni la akibat dari cuti yg terlebeh..baru 2 hari,kalu lebih dari tu.....lagi beratla kaki ni...Hari ni mesti ada company yg tutup, yerla....hari sabtu kan1/2day...baik sambung cuti jer....kampeni gue ni jer,disebabkan dah bagi 1/2day ari rabu ari tu..so ari ni kene la keje..

Nak citer nih...hari rabu ari tu, 1st time aku g kedai tayar kete..bkn tak pernah pegi...tapi bab tukar tayar kete baru ni jer tak penah dibuat sblum ni..dulu along aku yg tolong,ape2 sikit...sume along aku wat....aku bawak kete jer..hahahahah...disebabkan tayar bakang tu asyik lembik jer...takde angin..aku rasa mungkin tarikh luput dia dh sampai/wahaha ada tarikh luput erkk??? utk tidak mendatangkan masalah yg mungkin tak disangka2....aku pegila kedai tayar kete dkt2 umah aku....sib baik bukak lagi...kalu idak kedai tu pon nak tutup...nak raya cine....! lama gak la menunggu...





abis jer wat tayar..satu ari aku berlegar tanpa arah2/wahaha pegi tengok tapak projek la,maklumla kemungkinan besar tak lama lagi pelabuhan klang pon nak pilihanraya..kene la pegi tengok kawasan2...dah puas tgk kawasan, aku teringat plak kete ni, dah bape lama tak basuh..jahat kan! tp kete aku walaupon tak basuh tetap bersih tauu/wahaha
nak dijadikan cerita lagi....sbelum ni bayar RM8 utk basuh kete,memandangkan sok tu RAYA CINE atau MALAM RAYA la...rege dah up sikit jadi RM10...kurang asam tol!

tokei: kak ari ni rege RM10 yer..
aku : apsal plak..?
tokei : sok chinese new year, ari ni byk kete....bla,bla,bla...
aku : aiiikkk! itu mcm ka........

Betul2 la mencekik darah! apa kene mengena aku dgn chinese new year /wahaha ade aku kisah ke?????? bkn aku  yg raya, pow la cine2  yg dtg tu! takpelah....janji kete bersih,baru leh minum soda gembira/wahaha




lama gak la menunggu kat car wash tu....sampai naik mengantuk la mate aku...maklumla kepenatan dari tengah hari bawak ke malam......sebelum tido,sempat lagi layan pertandingan "sape paling kaye"/wahaha kebetulan umah aku berdekatan dengan rumah2 beso bandar botanic n bukit tinggi...kul 12am tepat! dah macam pesta bunga api....kalu dulu dpt tgk bunga api camni masa HARI MERDEKA jer...tapi sikalang, CNY, HARI RAYA waima DEEPAVALI pon kite bole tgk pesta bunga api paling mantop! tapi dalam banyak2 perayaan kat negara kita, aku tabik spring! utk bangsa melayu kita...orang lain main bunga api tak masuk sepital...tapi kalau HARI RAYA kite...confirm ada yg putus jari..../wahaha








.:jejariku:.



2 comments:

  1. hahaha.. lawak lah tokey cina tuh.... org biasenye akan naik harga if kete x byak.. nie kete byk terus naik harga... heeheheh.... ajaran sesat betul lah tokey nie....

    salam kenal yatie.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...