Followers

December 11, 2012

:: Ciri-Ciri LELAKI yang BAIK ::


Jom kita berkongsi ciri-ciri lelaki yang baik...



1) Cuba membantu anda dalam keadaan apa sekalipun, walaupon pada hakikatnya mereka tidak mampu untuk membantu anda.

2) MENGHORMATI ANDA, walaupon anda berdua mempunya perbezaan pendapat dan berselisih faham, dan tidak sekali-kali merendahkan martabat anda sebagai seorang wanita dalam keadaan apa sekalipun.

3) Pandai mengambil hati, membuat anda ketawa semasa anda dalam keadaan sedih atau sebagainya

4) Sedia menasihati dan berkongsi pandangan mengenai kebaikan dan keburukan anda. Selain itu mereka juga akan mengakui kesilapan diri sendiri dan cuba menyelesaikan masalah serta berjanji tidak akan mengulanginya. Sikap ini akan memberi peluang kepada pasangan untuk sering meluahkan pendapat masing-masing.

5) Tidak sombong dan merendah diri dan tidak memandang rendah keupayaan diri anda. Sentiasa menyokong apa yang anda lakukan sehingga berjaya

6) Lelaki yang baik akan berusaha untuk memperbetulkan kesilapan diri anda dan tidak sesekali yang akan mengubah diri anda yang sebenar. Mereka akan menerima anda seadanya.

7) Mereka lebih tahu untuk menilai betapa berharganya diri anda dan bijak melayan anda sebaik mungkin

8) Mereka amat peka pada maklum balas anda, apa yang ada kata dan rasa.

9) Merekat tidak akan sesekali melupakan anda walaupun dirinya sudah berjaya. Setiap nasihat dan motivasi yang anda berikan amat mereka hargai.


:: Sweet~Smiles :: Sejujurnya, ciri-ciri diatas juga harus ada pada WANITA yang baik. Setiap apa yang kita lakukan dengan baik pastinya akan membuatkan pasangan rasa dihargai , dihormati dan disayangi.


3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...