Followers

August 8, 2012

:: Nilai Sebuah Perhubungan ::

Pernah terbit rasa dihati , mengapa kita harus diuji sedangkan kita sanggup berkorban apa saja hanya kerana SAYANG. Mengapa pasangan kita tidak merasa apa yang kita rasa, sedangkan dalam hati kita cuma ada dia seorang. Adakala, kita merasakan ujian dan permasalahan yang kita hadapi tidak mampu untuk kita mengatasinya.

Kunci segala permasalahan adalah SABAR. Tapi pasti terdetik juga dihati, mengapa harus kita yang bersabar sedangkan dia tak pernah punya sifat yang sama. Manusia tidak sempurna, sebab itu kita tidak boleh mencari kesempurnaan seseorang. Mencari kesempurnaan hanya membuka lebih banyak kelemahan yang mungkin membuatkan kita rasa kecewa untuk menerima kelemahan itu. Buka mata dan bukalah hati. 

Indahnya sebuah hubungan itu, jika kita tidak mementingkan diri sendiri. Tidak mencari kelemahan dan kekurangan pasangan. Jagalah hati dan perasaan pasangan bagi mengekalkan keharmonian dalam satu perhubungan. Jangan cuma mengharapkan pasangan sahaja menjaga dan menghormati hati dan perasaan kita, sedangkan kita?? cuma mencari dirinya disaat kita rasa memerlukan. Kita janganlah bersikap ego, tidak mahu mengakui kesilapan diri dan hanya pandai menuding jari pada orang lain untuk menutup kekhilafan diri kita.

Tiada hubungan yang tidak dapat diselamatkan melainkan tiada keihklasan dan kesabaran dalam hubungan tersebut. Hari ini tiadanya perhubungan kerana tiada keikhlasan. Tiadanya satu perhubungan itu kerana tiada nilai kesabaran. Sifat Ikhlas dan sabar, harus ada dalam diri setiap pasangan. Jika hanya sebelah pihak sahaja yang dok menanggung sifat itu, lebih baik putus.  Usah risau, insyallah ada pengganti yang lebih baik. Biar hilang kekasih, tapi jangan hilang CINTA.


::SweetSmiles:: Ini sekadar pendapat saya. Setiap orang pasti punye pendapat dan pendirian masing2 kan.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...