Followers

January 8, 2012

:: Zaman Sekolah Dolu~Dolu ::

ade arrow ijo tu "aku"


Musim hangat ke sekolah dah bermula..Umur pon dah semakin meningkat..tiba2 leh plak teringat zaman sekolah2 dulu...Kalu diberi peluang, aku nk repeat masa sekolah rendah berbanding menengah...sebab ape erkk...hahaha...leh main2 cam bebudak...hahaha..
Aku mendapat pendidikan awal di SRK Tengku Bendahara Azman (1) Port Klang atau nama glamernya T.B.A (Nama paling tragis Tembak Bontot Anjing)..hahah..kuang ajow tol...kt sini la aku kenal dengan kawan2 yang  sampai sekarang ni masih berhubung ..kebanyakkannya melalui facebook. Kalau nak citer pasal kenangan masa sekolah rendah yang masih aku ingat sampai hari ni ~

1~ Aku belajar di kelas pertama (MELOR) dari tahun 1 sampai 6 (senang citer~pandai sebenornya) hahaha..
2~ Masa darjah 3 pernah kena cubit kt perut dgn Cikgu B.I , Puan Normala (Salah sebut hari) 
3~ Darjah 4, pernah dpt hadiah lima jari dari guru kelas (tapi tak ingat sbb ape, sampai menangis cikgu tu,almaklumla...dia cyg aku)
4~ Darjah 5, gara2 wat bising..satu kelas didenda berdiri atas kerusi..yg malangya , ade sorang kwn kecelakaan (wahh..cam indon) gara2 bersandar kt kt tingkap..berdarah-darah....
5~ Darjah 6, mewakili sekolah dlm sukan Bola Jaring...kira aktif arr....paling lasyattttt..hahahaha

Kalau nak diceritakan pon tak ingat sangat sebenornya..tapi yg tu antara yg terbaik la..
lom lagi masuk citer pasal cinta monyet..hahaha (kelakar~) dan paling best...sampai sekarang aku masih ingat lagi keputusan perperiksaan masa darjah 1 sampai 6...Report card pon simpan lagi tau...sayang tol aku kt kenangan masa sekolah rendah nie....

Dan dari sekolah rendah ni juga la, aku bertembung dgn my pren dalam bas...dgn muka ala2 poyo , almaklumlah bukan dari sekolah yang sama...kalu sama dah jadi G.B.S (Geng Bas Sekolah)
hahahaha.....Kalu nk citer pasal sekolah menengah, kene re-cap balik memory nie...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...