Followers

February 16, 2011

.::Sambutan Maulidur Rasul::.

Assalammualaikum
Sempena sambutan Maulidur Rasul, semalam (15.02.2011) aku mengambil bahagian dalam perarakan Maulidur Rasul anjuran Masjid Al-Falah, Kg Idaman. Ini adalah penyertaan aku yang julung kalinya..Ramai gak yg berarak..Aku pon dgn rasminya, menjadi ahli marhaban dan yassin (gara2 ngekor mak aku)..berarak dgn baju baru tau...hehehe...selain kumpulan marhaban..Perarakan kali ni disertai oleh Tabika Kemas Kg Idaman, Kolej WIT, SRK Kg Idaman, Sek Agama Kg Idaman dan Badan2 NGO Kg Idaman....1st time join, rasa seronok sgt...sambil berarak kami berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W.


Selain tu turut diadakan pertandingan Azan,Mewarna ,Memasak daging salai (lomak cili api), puding buah-buahan ,bunga rampai, lipatan towel dan mcm2 lagi....ramai gak yg hadir semalam..penuh la perkarangan Masjid Kg Idaman..ape2 pon mesej yang hendak disampaikan sempena perarakan Maulidur Rasul sampai pada setiap Umat Islam Seanteronya...bkn nak berarak suke2 jer tau.....



















yg ketot tu "marsya" anak sedara aku....









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...