Followers

November 22, 2012

:: Trip ~ Kuching 2012 ~ Part 1 ::


Flight kami berlepas dari LCCT tepat jam 210ptg dan selamat mendarat di Kuching International Airport hampir 4 petang. Cuaca semasa penerbangan agak baik, cuma semasa menghampiri KIA, awan agak tebal..bergegar jap kapal terbang....Aku ada masalah dengan pendengaran akibat dari selsema dan demam. Alhamdulillah, semuanya pulih setelah kaki menjejak bandar Kuching.


GRAND MARGHERITA HOTEL

Melalui AGODA ,aku menginap 3hari 2malam disini. Memang terbaik wokkkk..hahahaha...Kalau ikutkan aku pernah stay kat sini dulu, tapi kalau tak silap aku, dulu nama hotel ni HOLIDAY INN.
Interior dalam bilik memang cantik. Almaklumla Hotel Berbintang2..hahahahaha




Selepas Check in hotel...Pengembaraan aku bermula. Keje dan minat aku tak lain tak bukan ... dok mengoogle pasal KUCHING....aku pon tak ingat tahun bila aku 1st time jejak kaki disini.
Yang pasti aku dok gugel pasal tempat makan yang menarik di sini. Antara yang aku jupe adalah..


PLANET SAMBAL, KUCHING

Makan kat sini, ok je....xde la best sangat pon....tapi sambal dia memang meletop.
Cuma nasi goreng je....tak panas ponnnnnnnn...suam2 kuku je..hahahaha
Pren aku dok makan Laksa Sarawak, aku rasa sikit2 sudah....Ok la,
Rasa cam mee kari yang penuh ngan herba....Dah rasa cam herba orang bersalin plak...



Nasi goreng planet sambal  (lebey kurang la)

Ni pren aku makan, Laksa Sarawak

Kami menghabiskan malam pertama di KUCHING, menyusuri WATERFRONT...dok tengok ape yang ada sepanjang disini. Dan pastinya kene balik ke hotel , kene tidur awal.



Nantok la...nanti kita sambung ok...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...