Followers

October 26, 2010

"KENAPA LELAKI PENIPU.."

MEMILIKI pasangan yang jujur dalam segala segi adalah impian setiap manusia. Begitu juga dengan keinginan untuk mengetahui kejujuran dan keikhlasan pasangan masing-masing. Ia merupakan perasaan biasa yang bertunas secara semula jadi dalam diri setiap manusia. Yang menjadikan ia berbeza ialah cara perasaan itu dilayan. Ada orang tidak begitu melayaninya manakala yang lain pula mungkin mengambil serius sehingga mendatangkan masalah kepada diri sendiri.

Tidaklah sukar bagi kita mengesan kecurangan pasangan yang secara terus terang memberitahu yang dia tidak menyayangi kita lagi. Kita juga boleh menjangka ada sesuatu yang tidak kena jika si dia secara terang-terang menunjukkan sikap dingin yang berulang-ulang kepada kita.

‘Body language’ atau bahasa badan mungkin merupakan salah satu cara untuk mencari jawapan. Dengan mengamati bahasa badan seseorang kita dapat mengagak sama ada seseorang itu bercakap benar atau tidak. Kalau betul-betul cekap kita mungkin boleh meneka dengan tepat apa yang dibuat dan apa yang dia sembunyikan. Tetapi berapa orangkah yang mahir dengan bahasa badan? Berapa keratkah orang yang pernah mempelajarinya? Yang pasti terlalu ramai tidak pernah mendengar istilah bahasa badan itu sendiri.

‘Basic instinct’ atau naluri semula jadi juga satu lagi cara untuk mengesan perlakuan seseorang. Banyak kalangan percaya keakraban hubungan jasmani dan rohani sesuatu pasangan akan menyebabkan mereka mempunyai pertalian yang sangat halus di sanubari masing-masing. Ini membolehkan mereka untuk saling ‘membaca’ kata hati satu dengan yang lain.

dipetik daripada buku 'Kenapa Lelaki Menipu?' oleh Adi Alhadi, 2007, terbitan Edusystem Sdn. Bhd

2 comments:

  1. lelaki penipu ni....elok kasi makan racun aje. hidup menyusahkan org...hahahaa...kejam tak??

    ReplyDelete
  2. hehehe...kejam gak tu...yg betol2 nak kene racun tang yg menipu lagi berhutang...hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...